Estem ja en el segon mes de l’any i crec que és una bona època per parlar sobre quin tipus de SEO va a funcionar al llarg del 2017, més si tenim en compte els rumors sobre el canvi d’algorisme de Google dels últims dies.

Per a est articulo he consultat amb Juan Carlos Pell el meu consultor SEO de confiança a Barcelona
Així, al llarg de l’article anem a veure les tendències SEO per aquest any, que és el que va a funcionar en els teus llocs.

Millorar el temps de càrrega

Quan es fa SEO on Page en moltes ocasions es deixa de costat el temps de càrrega, un error que pot costar-nos car, més quan el cercador té cada vegada en compte més a l’usuari i la seva experiència.
Per saber el temps de càrrega del teu web, tant en dispositius mòbils com en ordinadors, pots entrar a Google Page Speed (hi ha més pàgines similars) i veure si tens unes bones mètriques.
La pàgina és molt visual, doncs si tens unes bones mètriques ho mostrarà en color verd, a més de dir-te què és el que has de millorar perquè la teva pàgina carregui més ràpid.
Aquesta velocitat de càrrega és fonamental en el PC, però ho és encara més en els dispositius mòbils, en els quals els usuaris no van a esperar tres segons per carregar la teva pàgina.
T’animo al fet que facis la prova, i al fet que comprovis la taxa de rebot abans i després de fer canvis, ja que una taxa de rebot alta es pot deure a la lentitud de càrrega del teu web, sobretot en els dispositius mòbils.

El protocol AMP en dispositius mòbils

Fixar-vos si la velocitat de càrrega en dispositius mòbils és important, que s’ha llançat el protocol AMP, amb la finalitat que les webs “volin” a l’hora de carregar-se en els mòbils i en les tablets.
Aquest protocol s’instal·la a través d’un plugin en WordPress, i el que fa és crear una versió del teu lloc més ràpida, molt més que la que tens ara encara que la teva plantilla sigui responsive.
Google diu que aquest protocol no afectarà al SEO, però una pàgina més ràpida millora l’experiència d’usuari, fa que navegui per més pàgines del teu web i disminueix la taxa de rebot, elements tots ells que sí afecten al SEO.
D’aquesta forma, si encara no tens versió AMP del teu lloc, et recomano que comencis a estudiar la forma de tenir-la, alguna cosa que en WordPress és molt fàcil.

La seguretat per davant. El protocol HTTPS

Sembla que aquest és l’any dels protocols, ja que si abans parlàvem de AMP, ara li toca el torn a l’HTTPS, el qual segur que et sona per les pàgines dels bancs, PayPal, i totes aquelles en les quals es manegen dades que podem qualificar com a “sensibles”
Es porta mesos parlant sobre la seguretat i el protocol HTTPS, però sembla que serà ja aquest any quan Google posi per davant a les pàgines segures en els resultats del cercador.
Hauries de contractar el protocol HTTPS para el teu web? Per la informació que he pogut recaptar, sembla que sí ho has de contractar si a la teva pàgina hi ha comptes, és a dir, que els teus usuaris fan login.
Parlo de pàgines com a tendes online (encara que d’aquestes amb prou feines queden sense aquest protocol), però també de fòrums o de blogs que tenen un lloc per a subscriptors, per posar exemples que tots coneixem.
Si al teu web els usuaris no han de fer login, com per exemple en els blogs que tots coneixem en els quals els usuaris entren a informar-se, de moment no fa falta que contractis el protocol HTTPS.

Les cerques per veu

A poc a poc les cerques per veu van desenganxant, per la qual cosa és possible que aquest sigui l’any en el qual aquest tipus de cerques cobrin importància, és a dir, que es comenci a generar tràfic cap a les webs a partir la veu.
Aquestes cerques per veu encara no estan molt bé estudiades quant al que concerneix als SEO, per la qual cosa encara hi ha molts dubtes, molta incertesa, doncs és un canvi enorme en la manera en la qual entenem l’optimització en cercadors.
La cerca a través del parla afecta a la manera en la qual escrivim els articles, doncs no és el mateix optimitzar-los per a una persona que busca amb el teclat, que per a una persona que ho fa amb la seva veu.
Per anar preparant-nos, els experts ens diuen que el millor que podem fer és anar posant els títols dels articles sempre amb una pregunta, doncs el natural és que quan una persona fa una cerca per veu ho fa preguntant. Aquí és on web o serveis com el qual ens dóna AnswerThePublic, una pàgina de la qual ja parlem en un article, són fonamentals, doncs ens ajuden a saber què és el que pregunten els usuaris sobre una determinada paraula clau.
Un altre dels canvis que hem de fer a l’hora d’escriure els articles és que la resposta ha d’estar molt a dalt en l’article, el primer o segon paràgraf, ja que sembla que el que busca mitjançant la veu va a llegir poc.
Caldrà anar fent proves, però conforme aquest tipus de cerques s’estenguin, potser calgui canviar els articles, fent-los més curts perquè els que busquin amb la veu trobin la resposta de seguida.

Els enllaços naturals van a guanyar pes

El linkbuilding tradicional no ha mort, però és cert que Google cada vegada li va donant menys pes. Els enllaços que comprem, intercanviem, que vam crear en PBNs van a seguir ajudant a posicionar, però cal anar preparant-se per atreure enllaços naturals.
Google sap que al voltant del linkbuilding hi ha un negoci enorme i que aquests enllaços que es creen de manera artificial són els que impedeixen que el cercador funcioni com ells volen.
Què significa això? Que durant aquest any cal treballar per començar a aconseguir enllaços de manera natural, alguna cosa que no és senzill, sobretot si estem acostumats a comprar enllaços cada vegada que els necessitem.
Així, us puc dir que una de les millors maneres d’obtenir aquests enllaços és mitjançant els continguts virals. És trist dir-ho, però la veritat és que la teva audiència va a enllaçar més un article graciós o polèmic, que aquest article pel qual vas estar una setmana buscant informació.
D’aquesta manera, i sempre dins del que el teu sector et permeti, hauries de començar a crear aquest tipus d’articles, amb títols atractius perquè quan els lectors els vegin a les xarxes socials entrin a llegir-los, els comparteixin i els enllacin.
Per a això, et recomano que contractis a un especialista en aquest tipus de continguts. No has de basar la teva estratègia de continguts en aquest tipus d’articles, però sí és bé que publiquis almenys un o dos tots els mesos, amb la finalitat d’obtenir enllaços.
És possible que un d’aquests redactors et cobri una mica més, però pensa que els diners que li paguis està ben invertit, ja que els enllaços naturals que creguis són millors que els artificials i a més molt més barats, de manera que és més que probable que estalviïs uns bons diners.

Resum i conclusions

Com pots veure aquest 2017 ve “movidito” quant al SEO es refereix. A manera de resum final, podem dir que els canvis vénen pel tema de la velocitat de càrrega, especialment en el mòbil, la seguretat, les cerques per veu i els enllaços naturals.
No són canvis que es van a dur a terme d’un dia per a un altre, però perquè no t’enxampin desprevingut el millor és que comencis a treballar ja en ells, a poc a poc i sense presses, per anar adaptant els teus webs als nous canvis.
A més, no et van a costar molts diners, per la qual cosa no hi ha excusa per “modernitzar” la teva SEO al llarg de l’any i pujar posicions, ja que hi haurà moltes webs que es quedaran pel camí per no fer els canvis al seu degut temps, una mica del que t’has d’aprofitar.
A quines esperes per posar-te a treballar?

The following two tabs change content below.

cmvillalonga

Sóc Cristian, un expert en infoproductos que embeno a través de diverses plataformes. Em centro sobretot en el màrqueting online, un camp que conec bé i en el qual ja estic posicionat com a expert. Gràcies a aquests infoproductos porto una vida relaxada, sent el meu propi cap i amb un bon sou, un somni fet realitat gràcies a Internet.