Si ets assidu als blogs i als fòrums de SEO hauràs comprovat que cada vegada hi ha més pàgines que ens ofereixen enllaços en periòdics, mitjans que tenen una gran força i que la traspassen a les nostres webs quan posem l’enllaç.
La teoria és aquesta, però anem a veure que no tots els enllaços de periòdics són iguals i que altres, no tothom al SEO està d’acord que aquests enllaços siguin tan beneficiosos.
De fet, hi ha alguns SEO que s’han atrevit a dir que aquests enllaços en realitat no tenen tanta força i que en realitat només funcionen bé en keys que no tenen massa competència. D’entre tots aquests SEO, potser Romuald Fons ha estat el que ho ha dit d’una manera més clara.

Què ens diu la teoria sobre els enllaços en els periòdics?

La teoria diu que Google veu als periòdics com a mitjans amb molta autoritat, de manera que l’enllaç que es posi en un d’aquests periòdics digitals rebrà l’autoritat del periòdic, el qual l’obté perquè solen ser pàgines amb una enorme quantitat d’enllaços entrants, enllaços que es fan de manera natural.
Segur que si ho penses tu mateix hauràs compartit més d’una vegada enllacis a notícies en diversos mitjans, com a xarxes socials, fòrums, blogs, etc. Això fa que els periòdics tinguin unes mètriques SEO molt bones, o almenys haurien de tenir-les perquè no sempre és així.

Els enllaços en periòdics també tenen els seus inconvenients

Un enllaç en un periòdic no només té avantatges, ja que hi ha alguns elements a tenir en compte. El primer és el preu, que fa que en molts casos per posar un enllaç hàgim de compartir l’article amb altres webs, de manera que la força que ens traspassa el periòdic es dilueix.
El segon és que un periòdic està en constant actualització. Això fa que la notícia en la qual estan el nostre enllaç s’allunyi cada vegada més de la home, de la pàgina inicial que és la que té més autoritat.
Així, sumats els dos inconvenients, al final l’enllaç del periòdic no té tan força, doncs aquesta es va diluint.

Tots els enllaços que es venen són de mitjans reals?

Quan un pensa en un enllaç en un periòdic, de seguida se li vénen al capdavant mitjans com El Mundo, El País, El Confidencial i llocs d’aquest estil, que és el que tots tenim en ment com a mitjans digitals.
En aquests mitjans és molt complicat posar un enllaç, ja que no ho van a vendre per 50-100 euros, predios mitjans que he vist en algunes agències que venen en aquest tipus d’enllaços.
Així, la qual cosa ens venen com a mitjans, en determinades agències (com sempre hi ha agències serioses i professionals i unes altres que no ho són tant) en realitat no són mitjans d’autoritat, sinó pàgines creades per vendre enllaços a un preu molt alt.
En altres casos els mitjans són reals, poden ser periòdics online regionals o locals, però les seves mètriques SEO no justifiquen el preu que ens demanen per l’enllaç, ja que en diferents marketplaces de webmasters, com per exemple ForoBeta, podeu comprar millors enllaços per molt menys preu.

Cal analitzar les mètriques abans de comprar

Recapitulant el que hem vist fins ara, els enllaços en periòdics digitals funcionen, però no són la panacea com ens venen en algunes parts, o almenys això és el que opino jo i bastants més persones que es dediquen al SEO.
Perquè funcionin han de ser en mitjans reals i para això res millor que analitzar les mètriques amb les eines de sempre. De fet, no fa falta ni pagar, ja que amb la barra de MOZ i entrant a la web de Majestic ja ens podem fer una primera idea de quin enllaç estem comprant.
Només amb aquestes eines ja saps si el preu és correcte, i si mereix la pena pagar per aquest enllaç, ja que hi ha vegades que no. La raó per la qual dic això és perquè he vist enllaços amb un PA 31 i un DÓNA 24 per més de 50€.
Aquí algun pensarà que el PA i el DÓNA són unes mètriques molt manipulables (i porta raó), però aquestes xifres són molt baixes per a un mitjà online. Per comparar, el periòdic El País té un PA 89 i un DÓNA 87.
És evident que no anem a poder comprar un enllaç en aquest periòdic o un de similar, en el cas de poder fer-ho ens costaria centenars d’euros o fins i tot superaria els mil euros, però quins menys que exigir unes millors mètriques si anem a pagar 50 euros per un enllaç o més, ja que l’exemple de mitjà online que he posat abans té unes mètriques pitjors que les de molts blogs que us vendrien un enllaç per menys de la meitat.

Conclusions sobre els enllaços de periòdics online

Arriba l’hora de les conclusions finals sobre els enllaços de periòdics online, enllaços que són molt polèmics ara mateix.
Serveixen aquests enllaços? Sí serveixen per posicionar, però no ho fan per si sols. Com a pansa amb els serveis per manipular el CRT, les ressenyes o enllaços de periòdics han de ser un punt més en la teva estratègia SEO, un punt que ajuda i segons l’opinió d’alguns SEO només en aquells casos en els quals les keys no són molt competides.
A més, no tots aquests enllaços suposen una ajuda real, ja que es venen alguns amb unes mètriques que no són les més adequades per donar “força” al teu projecte, enllaços que només van a servir perquè et gastis els diners.

Els enllaços de periòdics són cars, de manera que si no tens molt pressupost només vas a poder accedir a aquells mitjans amb pitjors mètriques, en aquest cas la millor recomanació que et puc fer és que contactis amb pàgines del teu sector per comprar enllaços.
Sempre que no siguin blogs de la competència, no vas a tenir problemes per trobar bons enllaços a preus econòmics, en blogs de més qualitat que alguns dels periòdics online que s’ofereixen en determinades agències i que encara que és probable que no et perjudiquin (alguna cosa que dependrà del espameados que estiguin aquests periòdics) si et deixaran les butxaques buides, la qual cosa t’impedirà accedir a enllaços beneficiosos per al teu projecte.

The following two tabs change content below.

cmvillalonga

Sóc Cristian, un expert en infoproductos que embeno a través de diverses plataformes. Em centro sobretot en el màrqueting online, un camp que conec bé i en el qual ja estic posicionat com a expert. Gràcies a aquests infoproductos porto una vida relaxada, sent el meu propi cap i amb un bon sou, un somni fet realitat gràcies a Internet.