En els últims mesos al món del SEO es parla molt del CRT i de l’experiència d’usuari, la qual Google té cada vegada més en compte, de manera que posiciona abans a aquelles webs que obtenen visites per part de l’usuari.
Dit d’una manera que s’entengui, si els usuaris fan clic en una web que està en la novena posició en Google abans que en la qual està en la cinquena, el cercador “pensa” que la que està en novena posició és millor perquè els usuaris entren més.
Com a resultat, la que està en novena posició puja i la que està en cinquena baixa, alguna cosa lògic i alguna cosa que els SEO ja estan intentant manipular de diverses formes, entre elles amb una espècie de botnets que es dediquen a fer clic a les webs i a passar un temps en elles, navegant per les seves pàgines internes.

Les proves manipulant el CRT han llançat resultats dispars

A Espanya ja tenim diverses empreses que han creat aquestes “botnets”, en les quals es pot entrar a canvi d’una quota fixa mensual, una quota bastant alta, a canvi de la qual se suposa que nostres webs van a pujar, encara que això no sempre és així.
De fet, fa ara més o menys un mes, un SEO anomenat Migue Cidre va exposar en el seu blog el resultat de les seves experiències manipulant el CRT i després de probas amb diverses webs va arribar a la conclusió que manipular la resposta d’usuari no val per res.
Això creo una gran polèmica al món del SEO hispà, en el qual hi ha tant detractors com a defensors de la manipulació del CRT, la qual cosa va donar lloc a un debat bastant enriquidor entre gent que sap molt sobre SEO, debat que es va desenvolupar sobretot en el blog de Dean Romero.

A quines conclusions he arribat després de veure totes les proves a favor i en contra?

Llegint tot el que s’ha publicat i sobre la base de la meva experiència persona, la meva conclusió és que manipular el CRT per si només no serveix de res. Pot servir en nínxols de poca competència, però en aquests nínxols no fa falta pagar una membresía mensual en una botnet per posicionar, ja que es posiciona amb uns bons articles i algun enllaç.
En nínxols amb una competència mitjana o elevada, l’ús d’aquestes eines per si soles no serveix per res, ja que perquè una pàgina estigui a dalt en el cercador, Google pren en compte una enorme quantitat de variables, moltes de les quals ni tan sols coneixem.
D’aquesta manera, aquestes eines poden ajudar, però sempre com un complement en la nostra estratègia, els que vol dir que hem de fer un bon SEO on Page, un bon SEO off Page, tenir articles de qualitat, una web que carregui ràpid, un disseny atractiu, etc.

Provaria jo una d’aquestes eines?

Pel que he dit potser penseu que jo mai provaria una d’aquestes eines, però la veritat és que sí que ho faria, però només amb projectes que compleixin una sèrie de condicions.
Al meu entendre, aquesta eina està dirigida a persones expertes en SEO, persones que han tingut en compte tot el que he dit abans sobre l’estratègia SEO i que tenen pàgines amb alta competència, amb keys molt lucratives en les quals pujar una o dues posicions significa molts diners.
En aquest cas i sempre que tinguem keys estancades en el cercador, sí que podem provar aquest tipus de serveis almenys per un parell de mesos per poder obtenir resultats fiables i veure si la millora del CRT és el que necessita la nostra pàgina per pujar unes posicions que ens poden fer guanyar molts diners.
Evidentment, no ho usaria per a projectes recentment començats, projectes que no em van a donar molts diners ni tan sols una vegada ben rankeados o projectes que em van molt bé sense haver de manipular les mètriques.

És perillós manipular el CRT?

La veritat és que manipular el CRT pot ser perillós. Encara que es faci bé, amb usuaris reals des de diferents IPs i de diferents països, la veritat és que aquesta tècnica s’aproxima molt al Black Hat, per no dir que és una tècnica de Black Hat SEO encara que se’ns vulgui convèncer en cas contrari.
És cert que alguns serveis que es venen aquí a Espanya ho fan molt bé de cara a Google, però ja sabem que el cercador té una enorme quantitat de dades i que sempre acaba sabent-ho tot, abans o després.
D’aquesta manera has de saber que encara que el risc és baix, manipular les mètriques per enganyar a Google sempre té risc, de manera que encara que avui això no se sol penalitzar, sí que es pot penalitzar dins d’un o dos mesos en un dels cèlebres canvis d’algorisme de Google, que en els últims mesos està perseguint totes les tècniques de Black Hat, com hem vist en l’article de les PBN.

Conclusions

Com a conclusió o a manera de resum, dir que manipular el CRT no serveix de gens per si solament i que pot ser útil, observar que uso la paraula “pot”, en determinats projectes com una estratègia SEO més, que cal combinar amb el SEO que tots coneixem.
També cal tenir en compte que pot ser una estratègia arriscada, de manera que has de decidir fins a quin punt mereix la pena arriscar determinats projectes per pujar alguna posició en el cercador.

The following two tabs change content below.

cmvillalonga

Sóc Cristian, un expert en infoproductos que embeno a través de diverses plataformes. Em centro sobretot en el màrqueting online, un camp que conec bé i en el qual ja estic posicionat com a expert. Gràcies a aquests infoproductos porto una vida relaxada, sent el meu propi cap i amb un bon sou, un somni fet realitat gràcies a Internet.